loading...
حرفه ای ترین مرجع لینوکس و اندروید
kasit بازدید : 81 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

بالاخره نسخه پایدار توزیع deepin منتشر شد . این توزیع از لحاظ ظاهری بسیار متفاوت شده است گویا سازندگان این توزیع هنوز نمی دانند که چه ظاهری را باید برای توزیع خود انتخاب کنند تا کنون سه نسخه از این توزیع با سه ظاهر کاملا متفاوت ارایه شده است ولی آنچه که مشخص است این است این توزیع می خواهد منحصر به فرد باشد و به همین دلیل در هر نسخه نسبت به نسخه س قبل با نرم افزار های شخصی بیشتری مواجه می شویم که مختص به این توزیع می باشد. با این که سه ظاهر متفاوت از این توزیع دیده شده است ولی تمام این توزیع ها واقعا منحصر به فرد بوده اند .

اولین چیزی که در اجرای این توزیع خودنمایی میکند این است که اجرای پورتابل در آن وجود ندارد بلکه باید توزیع را مستقیما نصب کرد .نصاب این توزیع بسیار زیبا و کارآمد است و شما فقط باید یک کاربر را تعریف کنید و سپس با انتخاب یک درایو توزیع نصب می شود . این نصاب فقط همین دو مرحله را دارد در حقیقت نصاب توزیع بسیار جذاب و کاربر پسند می باشد . پس از نصاب دومین چیزی که نظر ما را جلب کرد سرعت بارگذاری این نسخه بود که می توان امتیاز خوب و بسیار خوب را برای آن قایل شد .

پس از بارگذاری با محیط جذاب میزکار مخصوص روبرو می شویم و جالب آموزش سریع ابتدای آن می باشد که چگونگی کار با این نسخه را به شما می آموزد .بعد از اجرای این توزیع سریعا به سراغ ایراد های نسخه ی پیشین رفیتیم تا ببینیم که رفع شده اند یا نه .ولی چیزی که دیدیم فرای انتظار بود به نظر می رسد مرکز تنظیمات این توزیع که در نسخه ی قبلی نقطه ی ضعف و عامل امتنای کاربران از استفاده از آن بود بالعکس در این توزیع به نقطه ی قوت تبدیل شده است . دیگر در این توزیع از باز شدن مرکز تنظیمات در یک پنجره خبری نیست بلکه در گوشه سمت راست و با بردن نشانگر ماوس به گوشه ی پایین راست این مرکز به صورت نواری ظاهر می شود . در نسخه ی قبلی بزرگتزین مشکلی که وجود داشت این بود که نمی شد دو زبان را درکنار هم داشت که در این نسخه این مشکل رفع شده بود .

 بلافاصله پس از بالا آمدن این توزیع به سراغ مشکلات نسخه ی قبلی رفتیم .و ارتباط آن را با زبان فارسی سنجیدیم . این نسخه کاملا با زبان فارسی منطبق است هر جند که کروم در اولین اجرا فونت فارسی را نشان نمی دهد ولی با نصب یک فونت فارسی به راحتی این مشکل حل می شود . در کل مرکز تنظیمات دیپین بسیار زیباست ولی این زیبایی و کارآمدی د قسمت انتخاب زبان جلوه گری خاصی دارد . زبان ها بر اساس حرف الفبای اولشان جدا شده اند و شما کافی است با انتخاب حرف  P به زبان هایی که با این حرف شروع می شوند دست یابید و به راحتی زبان فارسی را انتخاب کنید .

 

بعد از زبان نوار نرم افزاری پایین دسکتاپ توجه ما را جلب کرد . در این نوار چندین نکته وجود دارد .درست است که دیپین نوار ابزاری برای نمایش زبان و ساعت ندارد ولی همین نوار بسیاری از کار ها را انجام میدهد .

نوار دیپین را مشاهده می کنید  . همان طور که در عکس می بینید ساعت که با حاشیه قرمز مشخص شده است ایده ی جالبی برای نمایش ساعت و اطلاع از تقویم است . هر چند به نظر می رسد که اگر دیپین به صورت پیش فرض چندین ویجت زیبا داشت به یک توزیع بی نقص تبدیل می شد ولی این نوار در نوع خود بی نظیر است . ایکون سمت چپ ساعت که با کادر بنفش مشخص شده است در حقیقت آیکون بار ویندوز و دیگر سیستم عامل ها محسوب میشود . و دسترسی شما را به نرم افزار هایی چون پخش کننده ها و دانلود منیجر هاو مسنجر ها که بعد از بستن در پشت صحنه در حال اجرا هستند فراهم می کند.آیکون باتری که با کادر زرد مشخص شده به شکلی زیبا مقدار باتری را نشان می دهد و با کلیک بر روی آن شما به قسمت مدیریت باتری در نوار تنظیم منتقل می شوید یکی ار نکات مثبت دیپین مصرف کم باتری آن میبباشد که نسبت به باقی توزیع ها که دارای قابلیت کمی در حفظ باتری هستند برتری دارد .این توزیع بسیار بهینه بوده  و میتوان بر روی استفاده تا چند ساعت بدون اتصال به برق حساب کرد . علاوه برچیزهایی که گفته شد درایو های فعال شده و درایو ها و منابع متصل شده به رایانه در نوار نرم افزاری دیپین قابل مشاهده می باشد که اطلاعاتی چون مقدار فضای مصرف شده و آزاد را در اختیارتان قرار می دهد . در کنار این قسمت /ایکون مربوط به بلوتوثو وای فای دیده می شود که اجازه می دهد به سرعت شما بولوتوث و اینرنت را فعال و یا غیر فعال کنید . در این نوار نرم افزارهای اختصاصی دیپین چون نرم افزار پخش موسیقی و فیلم  و همچنین مرکز نرم افزاری آن قرار دارد .نرم افزارهای اختصاصی دیپین همانند باقی قسمت های این توزیع بسیار زیبا و گرافیکی طراحی شده است ولی فاقد کارایی لازم می باشد به خصوص در قسمت مرکز و فروشگاه نرم افزار.

مرکز نرم افزاریو دیپین بسیار شکیل  و زیبا طراحی شده است و دارای سیستم جستجوی قوی ای است با وجود این امتیازات . مرکز نرم افزاری دارای یک نقص بزرگ است و آن سرعت فوق العاده کم در دانلود برنامه ها می باشد و حتی در تعدادی از برنامه ها هم با عدم موفقیت در دانلود همراه است .

در عوض نرم افزار پخش موسیقی بسیار جذاب و بسیار و کارا و تقریبا بدون باگ می باشد .نرم افزار پخش فیلم آن هم نرم افزار یسبک و با طراجی زیباست ولی در قسمت هایی مثلا در قسمت زیر نویس دارای باگ است که اگر این مشکلات نبود یک پلیر بسیار عالی محسوب میشد . ولی وجود این مشکلات شما را مجبور میکند تا در کنار این پلیر زیبا smplayer را  م نصب کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 1,650
  • بازدید کلی : 13,094
  • کدهای اختصاصی