loading...
حرفه ای ترین مرجع لینوکس و اندروید
kasit بازدید : 82 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

بالاخره نسخه پایدار توزیع deepin منتشر شد . این توزیع از لحاظ ظاهری بسیار متفاوت شده است گویا سازندگان این توزیع هنوز نمی دانند که چه ظاهری را باید برای توزیع خود انتخاب کنند تا کنون سه نسخه از این توزیع با سه ظاهر کاملا متفاوت ارایه شده است ولی آنچه که مشخص است این است این توزیع می خواهد منحصر به فرد باشد و به همین دلیل در هر نسخه نسبت به نسخه س قبل با نرم افزار های شخصی بیشتری مواجه می شویم که مختص به این توزیع می باشد. با این که سه ظاهر متفاوت از این توزیع دیده شده است ولی تمام این توزیع ها واقعا منحصر به فرد بوده اند .

اولین چیزی که در اجرای این توزیع خودنمایی میکند این است که اجرای پورتابل در آن وجود ندارد بلکه باید توزیع را مستقیما نصب کرد .نصاب این توزیع بسیار زیبا و کارآمد است و شما فقط باید یک کاربر را تعریف کنید و سپس با انتخاب یک درایو توزیع نصب می شود . این نصاب فقط همین دو مرحله را دارد در حقیقت نصاب توزیع بسیار جذاب و کاربر پسند می باشد . پس از نصاب دومین چیزی که نظر ما را جلب کرد سرعت بارگذاری این نسخه بود که می توان امتیاز خوب و بسیار خوب را برای آن قایل شد .

پس از بارگذاری با محیط جذاب میزکار مخصوص روبرو می شویم و جالب آموزش سریع ابتدای آن می باشد که چگونگی کار با این نسخه را به شما می آموزد .بعد از اجرای این توزیع سریعا به سراغ ایراد های نسخه ی پیشین رفیتیم تا ببینیم که رفع شده اند یا نه .ولی چیزی که دیدیم فرای انتظار بود به نظر می رسد مرکز تنظیمات این توزیع که در نسخه ی قبلی نقطه ی ضعف و عامل امتنای کاربران از استفاده از آن بود بالعکس در این توزیع به نقطه ی قوت تبدیل شده است . دیگر در این توزیع از باز شدن مرکز تنظیمات در یک پنجره خبری نیست بلکه در گوشه سمت راست و با بردن نشانگر ماوس به گوشه ی پایین راست این مرکز به صورت نواری ظاهر می شود . در نسخه ی قبلی بزرگتزین مشکلی که وجود داشت این بود که نمی شد دو زبان را درکنار هم داشت که در این نسخه این مشکل رفع شده بود .

 بلافاصله پس از بالا آمدن این توزیع به سراغ مشکلات نسخه ی قبلی رفتیم .و ارتباط آن را با زبان فارسی سنجیدیم . این نسخه کاملا با زبان فارسی منطبق است هر جند که کروم در اولین اجرا فونت فارسی را نشان نمی دهد ولی با نصب یک فونت فارسی به راحتی این مشکل حل می شود . در کل مرکز تنظیمات دیپین بسیار زیباست ولی این زیبایی و کارآمدی د قسمت انتخاب زبان جلوه گری خاصی دارد . زبان ها بر اساس حرف الفبای اولشان جدا شده اند و شما کافی است با انتخاب حرف  P به زبان هایی که با این حرف شروع می شوند دست یابید و به راحتی زبان فارسی را انتخاب کنید .

 

بعد از زبان نوار نرم افزاری پایین دسکتاپ توجه ما را جلب کرد . در این نوار چندین نکته وجود دارد .درست است که دیپین نوار ابزاری برای نمایش زبان و ساعت ندارد ولی همین نوار بسیاری از کار ها را انجام میدهد .

نوار دیپین را مشاهده می کنید  . همان طور که در عکس می بینید ساعت که با حاشیه قرمز مشخص شده است ایده ی جالبی برای نمایش ساعت و اطلاع از تقویم است . هر چند به نظر می رسد که اگر دیپین به صورت پیش فرض چندین ویجت زیبا داشت به یک توزیع بی نقص تبدیل می شد ولی این نوار در نوع خود بی نظیر است . ایکون سمت چپ ساعت که با کادر بنفش مشخص شده است در حقیقت آیکون بار ویندوز و دیگر سیستم عامل ها محسوب میشود . و دسترسی شما را به نرم افزار هایی چون پخش کننده ها و دانلود منیجر هاو مسنجر ها که بعد از بستن در پشت صحنه در حال اجرا هستند فراهم می کند.آیکون باتری که با کادر زرد مشخص شده به شکلی زیبا مقدار باتری را نشان می دهد و با کلیک بر روی آن شما به قسمت مدیریت باتری در نوار تنظیم منتقل می شوید یکی ار نکات مثبت دیپین مصرف کم باتری آن میبباشد که نسبت به باقی توزیع ها که دارای قابلیت کمی در حفظ باتری هستند برتری دارد .این توزیع بسیار بهینه بوده  و میتوان بر روی استفاده تا چند ساعت بدون اتصال به برق حساب کرد . علاوه برچیزهایی که گفته شد درایو های فعال شده و درایو ها و منابع متصل شده به رایانه در نوار نرم افزاری دیپین قابل مشاهده می باشد که اطلاعاتی چون مقدار فضای مصرف شده و آزاد را در اختیارتان قرار می دهد . در کنار این قسمت /ایکون مربوط به بلوتوثو وای فای دیده می شود که اجازه می دهد به سرعت شما بولوتوث و اینرنت را فعال و یا غیر فعال کنید . در این نوار نرم افزارهای اختصاصی دیپین چون نرم افزار پخش موسیقی و فیلم  و همچنین مرکز نرم افزاری آن قرار دارد .نرم افزارهای اختصاصی دیپین همانند باقی قسمت های این توزیع بسیار زیبا و گرافیکی طراحی شده است ولی فاقد کارایی لازم می باشد به خصوص در قسمت مرکز و فروشگاه نرم افزار.

مرکز نرم افزاریو دیپین بسیار شکیل  و زیبا طراحی شده است و دارای سیستم جستجوی قوی ای است با وجود این امتیازات . مرکز نرم افزاری دارای یک نقص بزرگ است و آن سرعت فوق العاده کم در دانلود برنامه ها می باشد و حتی در تعدادی از برنامه ها هم با عدم موفقیت در دانلود همراه است .

در عوض نرم افزار پخش موسیقی بسیار جذاب و بسیار و کارا و تقریبا بدون باگ می باشد .نرم افزار پخش فیلم آن هم نرم افزار یسبک و با طراجی زیباست ولی در قسمت هایی مثلا در قسمت زیر نویس دارای باگ است که اگر این مشکلات نبود یک پلیر بسیار عالی محسوب میشد . ولی وجود این مشکلات شما را مجبور میکند تا در کنار این پلیر زیبا smplayer را  م نصب کنید

kasit بازدید : 69 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

 

پنجمین نسخه از رابط کاربری زیبای KDE Plasma با ظاهری تازه و قابلیت همگرایی برای لینوکس ارائه شد

Plasma 5 Network section Plasma 5 Network section

 Plasma 5 از فریمورک Qt 5 و KDE Frameworks 5 که به تارگی منتشر شد قدرت گرفته است. میزکار KDE بدلیل ماهیت ماژولار خود از بخش‌های متعددی تشکیل شده که رابط کاربری گرافیکی آن Plasma خوانده می‌شود. این بخش‌ها به مرور با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید کامل شده و در نهایت میزکار KDE SC 5 منتشر خواهد شد.

اگر در خصوص پیشینه‌ی این میزکار کنجکاو هستید باید بدانید که KDE را در سال ۱۹۹۶ ماتیاس اتریش (Matthias Ettrich) آلمانی به وجود آورد. در آن زمان برخی از ویژگی‌های میزکار یونیکس برای او مشکل‌زا بودند، از جمله این که هیچ‌کدام از برنامه‌های آن ظاهر و کارکرد هماهنگی با هم نداشتند. در همین حین، او به ساخت مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اکتفا نکرد و ساخت یک میزکار که کلیهٔ نیازهای کاربر را برطرف نماید را پیشنهاد داد. او استفادهٔ آسان از میزکار را نیز ملاک ساخت آن قرار داد و بدین ترتیب پروژهٔ کِی‌دی‌ای متولد شد. هدف اصلی جامعه‌ی توسعه‌دهندگان KDE ارائه‌ی محیط کاربری و اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای کاربردهای روزمره‌ بر روی سیستم‌عامل‌های خانواده یونیکس و خصوصا گنو/لینوکس است که در کنار آن توسعه‌ی ابزارها و مستندات مورد نیاز برای راهنمایی توسعه‌دهندگان در جهت تولید اپلیکیشن‌ها نیز بسیار مورد تاکید است. بر همین اساس است که پروژه‌ی KDE در حقیقت چتری بر سر بسیاری پروژه‌های کوچک‌تر است که بر پایه‌ی تکنولوژی‌های KDE توسعه می‌یابند.

اگرچه این بروزرسانی، از نظر فلسفه‌ی تعامل با کاربر دچار تغییرات زیادی نظیر آنچه در انتقال از رابط کاربری KDE 3 به محیط پلاسما 4 مشاهده کردیم نبوده اما به وضوح مدرن‌تر شده و محیط کاربری را ساده‌تر و شسته رفته‌تر از پیش کرده است.

kde-plasma5-desktop

در میان مهم‌ترین ویژگی‌های Plasma 5 باید به «همگرایی رابط کاربری» لقب بزرگ‌ترین ویژگی را داد. چیزی که در اینجا شاهدش هستیم بسیار به آنچه که کنونیکال برای ارائه‌ی تجربه‌ی همگرایی در رابط کاربری یونیتی مد نظر دارد شبیه است. قابلیت همگرایی به پلاسما این امکان را می‌دهد که بصورت خودکار با تغییرات محیطی نمایشگر سازگاری حاصل کند؛ برای نمونه در صورتی که از پلاسما 5 بر روی تبلت استفاده شود، با اتصال موس و کیبرد به دستگاه شاهد تغییر حالت محیط کاربری به سیستم PC خواهیم بود و این رابط کاربری بر اساس اندازه و دستگاه میزبان خود تغییر حالت خواهد داد. چنین رویکردی که یک هسته‌ی واحد را بتوان با چندین رابط کاربری برای دستگاه‌های مختلف، از موبایل گرفته تا تلویزیون ارائه کرد موضوعی است که امروزه مایکروسافت نیز تلاش دارد با سیستم‌عامل ویندوز در مسیرش قدم بردارد. توسعه‌دهندگان KDE هم‌اکنون در حال کار بر روی رابط کاربری مخصوص تبلت و نیز مرکز چند رسانه‌ای هستند.

osd-brightness

پوسته‌ی جدید Breeze اولین اقدام در جهت دمیدن نفسی تازه بر کالبد دسکتاپ پلاسما بوده است. بخش‌های خاکستری رنگ محیط کاملا روشن و جذاب به نظر می‌رسند اگرچه ذکر این مساله ضروری است که این پوسته هنوز تکمیل نشده و در مرحله‌ی یکپارچگی برای تمام محیط قرار دارد. همانگونه که از مدل توسعه‌ی نرم‌افزارهای آزاد بر می‌آید، در این میزکار نیز شاهد جهشی تدریجی و نه یکباره خواهیم بود که توسعه‌دهندگان و طراحان KDE طی چند نسخه‌ی کوچک آینده به کار بر روی قسمت‌های باقی مانده و سخت‌تر پوسته‌ی پیش‌فرض KDE 4 خواهند پرداخت تا سراپای محیط را به یکپارچگی و اصلاحات لازم برسانند. می‌توان انتظار داشت که هرآنچه از KDE 4 شاهدش هستیم، از آیکن‌ها گرفته تا ویجت‌ها در صف تحول باشند.

kde-plasma5-lockscreen

صفحه‌ی قفل جدید که در تصویر بالا شاهدش هستید راهی سریع و ساده برای تغییر نشست کاربری، و نیز اجرای وظایف هر روزه‌ی مدیریت نشست را فراهم می‌کند و در عین حال چکیده‌ای از اطلاعات نظیر ساعت، تاریخ و وضعیت باتری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در صورتی که حین کار با این نسخه بخاطر پیدا نکردن یکی از ویژگی‌های مورد علاقه‌ی خود که در KDE 4 از آن استفاده می‌کردید چهره‌تان در هم رفت باید به اطلاع شما برسانیم که نیازی به نا امیدی نیست. تیم پلاسما تصمیم دارد بسیاری از ویژگی‌هایی که به منظور توسعه‌ی بیشتر از محیط فعلی حذف شده را با اعمال بروزرسانی‌هایی در پاییز منتشر کند. علاوه بر این، پلاسما 5 حاوی تغییرات مهمی در کامپوزیتور و چارچوب نرم‌افزاری است که در راستای آماده‌سازی برای ورود به نسل بعدی پروتکل سرور نمایش (Wayland) اعمال شده است. انتظار می‌رود پشتیبانی کامل از این جایگزین خلف X طی بروزرسانی‌های کوچک بعدی ارائه شود.

سایر ویژگی‌های ارائه شده از این قرار است:

  • تغییرات و اصلاحات اساسی در طراحی
  • طراحی مجدد لانچر Kickoff
  • ناحیه‌ی نوتیفیکیشن‌های ساده‌تر و زیباتر
  • بهبود پشتیبانی از صفحات نمایش با رزولوشن بالا (HiDPI)
  • پشته‌ی گرافیکی بهرمند از شتاب‌دهنده سخت‌افزاری به منظور ارائه‌ی عملکرد بهتر

در مجموع پس از کار با این محیط متوجه گستردگی قابل توجه آن خواهید شد که همچون یک شمشیر دو لبه بسیاری را عاشق خود می‌کند و در عین حال عده‌ای را نیز از خود می‌راند؛ اما در گنو/لینوکس بر خلاف سایر سیستم‌عامل‌ها، انتخاب رابط گرافیکی و میزکار در اختیار کاربر است. شما می‌توانید بسیاری از تغییرات را در ویدیوی زیر مشاهده نموده و با محیط رابط کاربری KDE Plasma 5 بهتر آشنا شوید:

دانلود ویدئو

در حال حاضر بهترین راه برای نصب و استفاده از پلاسما 5، از طریق پروژه‌ی مبتنی بر اوبونتوی نئون است که ضمن ارائه‌ی PPAهای لازم، یک ایزوی از پیش آماده شده از دیسک زنده را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال در صورتی که تجربه‌ی چندانی در گنو/لینوکس ندارید توصیه می‌کنیم اندکی صبر پیشه کرده و منتظر وارد شدن این نسخه به مخازن رسمی توزیع مورد علاقه‌ی خود بمانید. معمولا پکیج‌های KDE بدلیل سادگی در آماده‌سازی با سرعت زیادی وارد مخازن می‌شوند. علاوه بر این، در ویکی KDE نیز راه‌های دیگری برای بهره بردن از پلاسما 5 بر روی آرچ‌لینوکس یا اوپن‌سوزه ارائه شده است.

نظر شما در خصوص نسخه‌ی جدید رابط کاربری میزکار KDE چیست؟ آن را در مقایسه با گنوم یا رابط کاربری سایر سیستم‌عامل‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟

kasit بازدید : 60 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

توزیع گنو/لینوکس Deepin 2014 با تغییرات فراوان برای دانلود در دسترس قرار گرفت

Deepin Project Deepin Project

پس از ماه‌ها تست و رفع‌ باگ، اولین نسخه‌ی پایدار توزیع لینوکس دیپین 2014 (Deepin) برای دانلود بصورت رایگان در دسترس قرار گرفت. Deepin بر پایه‌ی توزیع مطرح اوبونتو توسعه داده شده و با پروژه‌های اختصاصی خود یک سیستم‌عامل جالب توجه را پدید آورده است.

تبلیغات

سیستم‌عامل آزاد  Deepin 2014 بر پایه‌ی نسخه‌ی 14.04 اوبونتو توسعه داده شده که یک نسخه با پشتیبانی بلند مدت محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل از رابط‌های گرافیکی از پیش تعبیه شده نظیر گنوم‌شل، یونیتی و سینامون برای محیط دسکتاپ خود استفاده نمی‌کند و با استفاده از تکنولوژی‌های HTML 5 و نیز زبان برنامه‌نویسی مدرن GO، رابط گرافیکی اختصاصی خود را تحت نام Deepin Environment بر بستر میزکار گنوم توسعه داده است که نظر بسیاری را به خود جلب نموده است.

نتیجه‌ی این اقدام، یک محیط کاربری ریسپانسیو، کم مصرف از نظر منابع (که البته اندکی در اثر استفاده از مدیر پنجره‌ی کامپیز تحت تاثیر قرار گرفته) و به شدت متمایز بوده است.

deepin-2014-desktop-750x468

محیط کاربری این توزیع، یعنی همان Deepin Desktop Environment 2.0 مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل توجه را به اختیارات کاربر اضافه کرده که از آن جمله می‌توان افزودن تنظیمات اختصاص عملکرد به گوشه‌های صفحه و نیز قابلیت حذف اپلیکیشن‌ها بصورت مستقیم از درون لانچر برنامه‌ها را نام برد.

Deepin Control Center دیگر ویژگی برجسته‌ی این نسخه است. این ویژگی جدید، تنظیمات گسترده‌ی سیستمی را بصورت کاملا گرافیکی و به شکلی کاربر پسند در گوشه‌ی سمت راست صفحه بصورت یک پنل در دسترس قرار می‌دهد. مرکز تنظیمات دیپین، از ماژول‌های بهبود یافته برای پیکربندی صفحه‌نمایش، شبکه و مدیریت Theme بهره می‌برد.

deepin-2014-750x468

دلیل شهرت این توزیع فراتر از آماده‌سازی محیط اختصاصی بوده و تیم توسعه‌ی قوی آن که بالغ بر ۳۰ عضو دارد مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های اختصاصی را نیز برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر به کاربران آماده کرده است. در دیپین 2014 تمام این اپلیکیشن‌ها به آخرین نسخه‌ی خود بروزرسانی شده‌اند و ضمن بلوغ بیشتر، قابلیت‌های کامل‌تری را به کاربر ارائه می‌کنند.

برای نمونه و بطور مشخص، مرکز نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ی این توزیع می‌تواند مرکز نرم‌افزاری خود اوبونتو را نیز پشت سر بگذارد؛ در عین حال اپلیکیشن‌های پخش موسیقی و ویدیو نیز از نظر کاربرپسندی یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرند. مرکز بازی دیپین که یکی دیگر از اپلیکیشن‌های اختصاصی ارائه شده از سوی تیم توسعه‌ی رسمی آن است، یافتن برنامه‌های رایگان و سرگرم کننده را از Mario Kart SNES بر روی 50cc نیز ساده‌تر می‌کند.

موارد بسیاری در این نسخه وجود دارد که پوشش تمامی آن‌ها خارج از حوصله‌ی این مطلب قرار دارد؛ اما بزودی بررسی اختصاصی این توزیع را با شرح تفصیلی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن ارائه خواهیم کرد.

در صورتی که تمایل به تست کردن این سیستم‌عامل مبتنی بر گنو/لینوکس دارید به شما توصیه می‌کنیم از نصب آن بر روی ماشین مجازی خودداری کنید. این نسخه رایگان بوده و به خوبی بر روی سخت‌افزارهایی که اوبونتو را پشتیبانی می‌کنند اجرا خواهد شد اما بدلیل بهره گرفتن از مدیرپنجره‌ی کامپیز بر روی آن، نمی‌توان انتظار بازدهی مناسبی را بر روی ماشین مجازی داشت. تیم توسعه‌ی Deepin وعده داده است برای حل این مساله در نسخه‌های آینده، نسبت به توسعه‌ی مدیرپنجره‌ی اختصاصی خود اقدام کند که البته با توجه به وجود مدیرپنجره‌های فوق‌العاده‌ای نظیر آنچه گنوم از آن بهره می‌برد اندکی تعجب برانگیز است. احتمالا توسعه‌دهندگان این توزیع اعتقاد دارند که این رویکرد یکپارچگی و کنترل بهتری را در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

دیپین از نصب بر روی دستگاه‌های با بایوس دوگانه و نیز مجهز به UEFI هم پشتیبانی می‌کند.

Deepin-installation-750x468

کاربران نسخه‌های آلفا، بتا و کاندیدای انتشار Deepin 2014 می‌توانند از طریق آپدیت سیستم‌عامل خود به سادگی به نسخه‌ی پایدار منتقل شوند اما کسانی که از نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل بهره می‌برند ملزم به نصب مجدد نسخه‌ی جدید خواهند بود. به منظور دانلود فایل ISO دیپین 2014  می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید البته خود تیم دیپین دریافت از تورنت رسمی را پیشنهاد می‌کند. در صورتی که این توزیع گنو/لینوکس را مورد آزمایش قرار دادید فراموش نکنید که ما و سایر کاربران را از نظر خود مطلع سازید.

 Download: deepin_2014_final_amd64.iso (1,244MB, MD5).

kasit بازدید : 114 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

جاناتان ریدل اعلام کرد Kubuntu 13.10، یک نسخه از اوبونتو با ویژگی آخرین نسخه دسکتاپ KDE، عرضه شد: به کوبونتو ۱۳.۱۰، با آخرین نسخه برنامه‌های دسکتاپ KDE، خوش آمدید! ویژگی‌های این نسخه: نسخه جدید برنامه‌های KDE در کوبونتو ۱۳.۱۰، اضافه کردن نمایه‌ساز سریع Nepomuk، بهبودهای Kontact همچون ویرایشگر تم جدید برای ایمیل‌ها، و فراهم کردن زمینه برای توسعه‌های آینده با استفاده از ویلند و کیوت ۵؛  Muon Discover یک راه جدید و کاربر پسند برای بررسی و نصب برنامه‌ها؛ نصب بی‌سیم در نصاب؛ User Manager یک راه ساده‌تر برای مدیریت کاربران سیستم شما؛ تلپاتی کی‌دی‌ای با ویرایش متن بهتر و نوتیفیکیشن بهبود یافته؛ اپلت جدید نتورک منیجر به شما یک رابط کاربری ساده‌تر برای اتصال به طیف وسیعی از انواع شبکه‌ها را می‌دهد؛ برای اطلاعات کاملتر پس از نصب سیستم‌عامل صفحه About System page در قسمت تنظیمات سیستم را بخوانید.
   
   
kasit بازدید : 90 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

لینوکس مینت یکی از توزیع‌های گنو/لینوکس است که برای کاربرد شخصی و در ویرایش‌های مختلفی در دسترس است و براساس توزیع‌های مختلفی ساخته شده که همگی نهایتا به دبیان باز می‌گردند. تمرکز مینت بر روی کاربردی بودن (استفاده‌ی آسان) و سادگی نصب برای کاربرانی که تا کنون تجربه‌ای با لینوکس نداشته‌اند می‌باشد.

لینوکس مینت از چندین بسته‌ی نرم‌افزاری مختلف تشکیل شده که غالب آن تحت یکی از مجوزهای آزاد منتشر شده‌اند. مجوز اصلی مینت، اجازه‌نامه‌ی عمومی همگانی گنو است که همراه با ال‌جی‌پی‌ال به صراحت بیان می‌دارند که کاربران آزادند نرم‌افزار را اجرا، رونوشت برداری، توزیع، مطالعه، تغییر، یا گسترش دهند. لینوکس مینت شامل برخی نرم‌افزارهای اختصاصی همچون افزونه‌ی ادوبی فلش نیز می‌شود. در ضمن بخشی از کد کرنل مینت به صورت باینری عرضه شده و دسترسی به سورس آن وجود ندارد.

لینوکس مینت به وسیله‌ی جامعه‌ی کاربری‌اش پایه‌گذاری شده است. کاربران انفرادی و شرکت‌هایی که از لینوکس مینت استفاده می‌کنند به عنوان اهداکنندگان، حامیان مالی و همکاران توزیع شناخته می‌شوند. کمک‌های مالی از طرف جامعه‌ی کاربری و تبلیغات روی وب‌گاه کمک می‌کنند تا لینوکس مینت رایگان و متن‌باز باقی بماند. در سپتامبر ۲۰۱۰ لینوکس مینت نگارش جدید LMDE را ارایه کرد که مستقیم از نگارش لینوکس دبیان منشعب شده است از ویژگی های این نگارش می توان از انتشار غلطان آن نام برد. بدین معنی که به طور پیوسته بروز می شود و به نصب مجدد برنامه ها نیازی نیست. این نگارش بسیار سریع‌تر از نگارش بر پایه‌ی اوبونتو است.

نسخه کنونی مینت Linux Mint 14 Nadia عرضه شده است . کد رمز این نسخه با نام Nadia منتشر شده. که یک اسم با ریشه های متفاوت در زبان های مختلف است اما چیزی که در بین همه مشترک است اینکه nadia یک اسم مونث است.

لینوکس مینت با میز کار های مختلف زیر عرضه شده است.

 

Cinnamon
MATE
KDE
Xfce
-
-


Linux Mint screenshot 2



Linux Mint screenshot 3
Download hosted on external servers

Linux Mint 16 (ISO) 32-bit Live DVD Cinnamon
[iso] [1.10 GB]

Download hosted on external servers

Linux Mint 16 (ISO) 64-bit Live DVD Cinnamon
[iso] [1.20 GB]

Download hosted on external servers

Linux Mint 16 (ISO) 32-bit Live DVD MATE
[iso] [1.20 GB]

Download hosted on external servers

Linux Mint 16 (ISO) 64-bit Live DVD MATE
[iso] [1.20 GB]

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 1,618
  • بازدید کلی : 13,062
  • کدهای اختصاصی